Trójmiasto wita nas strugami deszczu

Dnia 16.05.2016 r. klasy V, VI a, VI b wraz z opiekunami: p. Małgorzatą Gonciarz, p. Marzenną Sałbut , p. Renatą Pająk, p. Łukaszem Wrochną wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. Około godz. 13.30 dotarliśmy na miejsce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od stadionu PGE Arena, jednego z najnowocześniejszych takich obiektów w Polsce.
Przejechaliśmy się też najdłuższym tunelem w Polsce. Przeprawa ma 1300 metrów długości. Zbudowany jest on pod Martwą Wisłą. W najniższym punkcie leży 35 m poniżej lustra wody.
Potem, po spotkaniu z przewodnikiem, pojechaliśmy do Sopotu, gdzie przeszliśmy po deptaku i w strugach deszczu spacerowaliśmy po najdłuższym molo, poznaliśmy krótką historię miasta.
Około 19 dotarliśmy do hotelu Adria w Rumi, który był miejscem naszych noclegów.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania i ustalenia planów na ten dzień.
Ze względu na deszcz, pojechaliśmy najpierw do Centrum Nauki Experyment w Gdańsku, gdzie przez zabawę poznawaliśmy prawa fizyki, chemii, przyrody.
   Potem pojechaliśmy na Westerplatte, gdzie zobaczyliśmy miejsca związane z początkiem II wojny światowej. Następnie przewodnik zaprowadził nas na uliczki gdańskiej Starówki.
18 maja 2016 r. to zwiedzanie Gdyni. Po spotkaniu z panią przewodnik udaliśmy się do Muzeum Oceanograficznego. Potem zwiedzaliśmy okręt wojskowy ORP „Błyskawica”. Następnie przeszliśmy ul. Świętojańską, wjechaliśmy kolejką torową(gondolą poruszającą się po umiejscowionym na wysokości kilku metrów nad ziemią torze ) na taras widokowy na Kamiennej Górze-dzielnicy Gdyni i obejrzeliśmy panoramę miasta.

Jednorazowo wagonik zabierał maksymalnie 12 pasażerów. Dystans 96 metrów pomiędzy placem Grunwaldzkim a szczytem Kamiennej Góry, gdzie znajduje się specjalna stacja, gondola pokonuje raptem w dwie minuty. O godz. 14 zjedliśmy obiad w „Róży Wiatrów” i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Wycieczkę uważamy za udaną. Pozostanie ona na długo w naszej pamięci, a wykonane fotografie będą przypominały o naszym pobycie nad polskim morzem.