Regulamin rekrutacji uczniów do projektu

logo fers

 

 


Regulamin rekrutacji uczestników do projektu nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000197918 pn. “Edukacja bez barier” realizowanym w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni

§1

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt. “Edukacja bez barier”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej programu Erasmus+.

§2

Informacje o projekcie 

  1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni.
  2. Projekt skierowany jest do uczniów klas 7 i 8.
  3. Projekt jest realizowany w terminie 01.06.2024 – 30.11.2025
  4. W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 30 uczniów. 
  5. Mobilności zagraniczne obejmują 30 uczniów.
  6. Głównym celem projektu w odniesieniu do uczniów jest ich rozwój w zakresie umiejętności językowych, informatycznych, społecznych oraz współpracy w grupie rówieśniczej i świadomości różnorodności kulturowej w obrębie społeczeństw Unii Europejskiej poprzez:
  • rozwój kompetencji językowych,
  • rozwój kompetencji informatycznych,
  • uświadomienie roli dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich,  
  • podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości, obycia w świecie,
  • poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,  
  • zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,  
  • zwiększenie świadomości i zrozumienia różnorodności kulturowej,  
  • wzrost poczucia przynależności do międzynarodowej wspólnoty Europy,
  1. Cele w odniesieniu do szkoły to:
  • polepszenie jakości kompetencji językowych wśród uczniów i pracowników szkoły,
  • poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,
  • zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,  
  • lepsze zrozumienie systemów edukacji z różnych krajów.

§3

Zasady rekrutacji uczestników projektu 

  1. Rekrutacja prowadzona będzie we wrześniu oraz październiku 2024 roku w ZSP w Jedlni. 
  2. W skład zespołu rekrutacyjnego wchodzą:  
  • koordynator projektu – Łukasz Wrochna 
  • pedagog szkolny – Katarzyna Nowak
  • dyrektor szkoły – Grzegorz Amanowicz
  1. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie i jest uczniem klasy 7,8 ZSP w Jedlni. 
  2. Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
  • motywacja ucznia do udziału w projekcie,
  • znajomość języka angielskiego oceniona przez nauczycieli języka angielskiego,
  • zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji – praca na rzecz projektu, udział w spotkaniach, przygotowywanie materiałów, tworzenie dokumentów, prac w formie zestawień, plakatów, multimediów,
  • pozytywna opinia wychowawcy oraz dyrektora szkoły,
  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia, który spełnia wyżej wymienione kryteria, wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych (Załącznik nr 1) oraz ankietę rekrutacyjną (Załącznik nr 2).
  2. Uczeń składa deklarację kandydata u koordynatora projektu. 
  3. Decyzję w sprawie udziału ucznia w projekcie podejmuje Zespół Rekrutacyjny po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły i innych nauczycieli. 
  4. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakwalifikowaniu ucznia do projektu Zespół Rekrutacyjny zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym z kandydatów. 
  5. Lista uczestników projektu zostanie podana do publicznej wiadomości.
  6. Rodzice / prawni opiekunowie uczniów, którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji nie zakwalifikowali się do projektu mogą wnieść odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej z odpowiednim uzasadnieniem w ciągu czternastu dni od daty ogłoszenia listy rekrutacyjnej.

§4 

Zadania uczestników projektu

Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy: 

  1. Wspólne z opiekunem omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu, podział zadań w zespole. 
  2. Zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem. 
  3. Rzetelne i terminowe wypełnianie obowiązków wynikających z prac przydzielonych w harmonogramie. 
  4. Współpraca z opiekunem projektu oraz uczniami wchodzącymi w skład grupy projektowej. 
  5. Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej. 
  6. Przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu oraz jego publiczna prezentacja po zakończeniu.
  7. Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją zadań projektowych w godzinach jej pracy i wyłącznie pod opieką nauczycieli koordynatorów. 

§5

Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie 

  1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku zdarzeń losowych, a rezygnacja musi zostać zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu ( rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego).
  2. W przypadku zakwalifikowania się ucznia na wyjazd do szkoły partnerskiej i rezygnacji z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (odwołanie rezerwacji, zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, itp.).
  3. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji. 

§6

Skreślenie z listy uczestników projektu 

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W przypadku przekroczenia 20% nieobecności koordynator zastrzega sobie prawo skreślenia ucznia z grona uczestników projektu. Nieobecności rozliczane są w cyklu 4 miesięcy. 
  2. Koordynator zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów rażąco naruszających postanowienia niniejszego regulaminu. 

§7

Kryteria kwalifikacji do mobilności na spotkania z partnerami 

  1. Kryteria punktowane, brane pod uwagę przy kwalifikacji do udziału w projekcie:  
  • ocena z języka angielskiego przeliczona na pkt: dst (2 p.), db (4 p.), bdb (6 p.), cel (8 p.),
  • wynik z testu z języka angielskiego: poniżej 74% (0 p.), 75%-85% (4 p.), 86%-95% (6 p.), 96%-100% (10 p.),
  • zachowanie – oceny przeliczone na punkty: naganne (0 p.), nieodpowiednie (0 p.), poprawne (0 p.), dobre (2 p.), bardzo dobre (4 p.), wzorowe (6 p.),
  • włączanie: wielodzietność, niepełna rodzina (+2 p.), zła sytuacja ekonomiczna (+5 p.), niepełnosprawność (+4 p.).
  1. Dodatkowe kryteria brane pod uwagę podczas rekrutacji:
  • premiowane – konkursy, olimpiady, prace na rzecz szkoły, wolontariat, udział w kole zainteresowań,
  • opinia dyrektora szkoły oraz nauczycieli,
  • obecność na spotkaniach,
  • aktywny udział w realizacji poszczególnych zadań,
  • ważny dowód tożsamości lub paszport,
  • brak przeciwwskazań zdrowotnych,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w Statucie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jedlni.
  1. Wyboru uczniów do mobilności dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się z koordynatora projektu, pedagoga oraz dyrektora szkoły. 
  2. Jeżeli grupa uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy liczbę uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa. 
  3. W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów. 
  4. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej. 
  5. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez koordynatora i opiekunów projektu.  

§8

Zasady uczestnictwa w mobilnościach 

  1. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia wyrażają zgodę na wyjazd w oświadczeniu – Załącznik nr 3
  2. Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców/opiekunów prawnych, zgoda na udzielenie pomocy medycznej, kontakt telefoniczny z uczniem i jego rodzicami/opiekunami prawnymi, itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.
  3. Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą. 
  4. W przypadku rezygnacji z wyjazdu bez podania istotnej przyczyny rodzice/opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu. 
  5. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w trakcie wyjazdów zagranicznych. 

§9

Postanowienia końcowe 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia. 
  2. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego. 
  3. Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej. 
  4. Aktualna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły oraz w dzienniku elektronicznym.

 

Załączniki do regulaminu:

Załącznik 1 – oświadczenie o wyrażeniu zgody na udział w projekcie

Załącznik 2 – ankieta rekrutacyjna

Załącznik 3 – zgoda na wyjazd zagraniczny