Regulamin rekrutacji uczestników do projektu nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000197918 pn. “Edukacja bez barier” realizowanym w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni
§1
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt. “Edukacja bez barier”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej programu Erasmus+.
§2
Informacje o projekcie
- Projekt realizowany jest w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni.
- Projekt skierowany jest do uczniów klas 7 i 8.
- Projekt jest realizowany w terminie 01.06.2024 – 30.11.2025
- W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 30 uczniów.
- Mobilności zagraniczne obejmują 30 uczniów.
- Głównym celem projektu w odniesieniu do uczniów jest ich rozwój w zakresie umiejętności językowych, informatycznych, społecznych oraz współpracy w grupie rówieśniczej i świadomości różnorodności kulturowej w obrębie społeczeństw Unii Europejskiej poprzez:
- rozwój kompetencji językowych,
- rozwój kompetencji informatycznych,
- uświadomienie roli dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich,
- podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości, obycia w świecie,
- poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,
- zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,
- zwiększenie świadomości i zrozumienia różnorodności kulturowej,
- wzrost poczucia przynależności do międzynarodowej wspólnoty Europy,
- Cele w odniesieniu do szkoły to:
- polepszenie jakości kompetencji językowych wśród uczniów i pracowników szkoły,
- poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,
- zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,
- lepsze zrozumienie systemów edukacji z różnych krajów.
§3
Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja prowadzona będzie we wrześniu oraz październiku 2024 roku w ZSP w Jedlni.
- W skład zespołu rekrutacyjnego wchodzą:
- koordynator projektu – Łukasz Wrochna
- pedagog szkolny – Katarzyna Nowak
- dyrektor szkoły – Grzegorz Amanowicz
- Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie i jest uczniem klasy 7,8 ZSP w Jedlni.
- Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
- motywacja ucznia do udziału w projekcie,
- znajomość języka angielskiego oceniona przez nauczycieli języka angielskiego,
- zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji – praca na rzecz projektu, udział w spotkaniach, przygotowywanie materiałów, tworzenie dokumentów, prac w formie zestawień, plakatów, multimediów,
- pozytywna opinia wychowawcy oraz dyrektora szkoły,
- Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia, który spełnia wyżej wymienione kryteria, wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych (Załącznik nr 1) oraz ankietę rekrutacyjną (Załącznik nr 2).
- Uczeń składa deklarację kandydata u koordynatora projektu.
- Decyzję w sprawie udziału ucznia w projekcie podejmuje Zespół Rekrutacyjny po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły i innych nauczycieli.
- Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakwalifikowaniu ucznia do projektu Zespół Rekrutacyjny zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym z kandydatów.
- Lista uczestników projektu zostanie podana do publicznej wiadomości.
- Rodzice / prawni opiekunowie uczniów, którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji nie zakwalifikowali się do projektu mogą wnieść odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej z odpowiednim uzasadnieniem w ciągu czternastu dni od daty ogłoszenia listy rekrutacyjnej.
§4
Zadania uczestników projektu
Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:
- Wspólne z opiekunem omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu, podział zadań w zespole.
- Zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem.
- Rzetelne i terminowe wypełnianie obowiązków wynikających z prac przydzielonych w harmonogramie.
- Współpraca z opiekunem projektu oraz uczniami wchodzącymi w skład grupy projektowej.
- Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej.
- Przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu oraz jego publiczna prezentacja po zakończeniu.
- Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją zadań projektowych w godzinach jej pracy i wyłącznie pod opieką nauczycieli koordynatorów.
§5
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku zdarzeń losowych, a rezygnacja musi zostać zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu ( rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego).
- W przypadku zakwalifikowania się ucznia na wyjazd do szkoły partnerskiej i rezygnacji z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (odwołanie rezerwacji, zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, itp.).
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
§6
Skreślenie z listy uczestników projektu
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W przypadku przekroczenia 20% nieobecności koordynator zastrzega sobie prawo skreślenia ucznia z grona uczestników projektu. Nieobecności rozliczane są w cyklu 4 miesięcy.
- Koordynator zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów rażąco naruszających postanowienia niniejszego regulaminu.
§7
Kryteria kwalifikacji do mobilności na spotkania z partnerami
- Kryteria punktowane, brane pod uwagę przy kwalifikacji do udziału w projekcie:
- ocena z języka angielskiego przeliczona na pkt: dst (2 p.), db (4 p.), bdb (6 p.), cel (8 p.),
- wynik z testu z języka angielskiego: poniżej 74% (0 p.), 75%-85% (4 p.), 86%-95% (6 p.), 96%-100% (10 p.),
- zachowanie – oceny przeliczone na punkty: naganne (0 p.), nieodpowiednie (0 p.), poprawne (0 p.), dobre (2 p.), bardzo dobre (4 p.), wzorowe (6 p.),
- włączanie: wielodzietność, niepełna rodzina (+2 p.), zła sytuacja ekonomiczna (+5 p.), niepełnosprawność (+4 p.).
- Dodatkowe kryteria brane pod uwagę podczas rekrutacji:
- premiowane – konkursy, olimpiady, prace na rzecz szkoły, wolontariat, udział w kole zainteresowań,
- opinia dyrektora szkoły oraz nauczycieli,
- obecność na spotkaniach,
- aktywny udział w realizacji poszczególnych zadań,
- ważny dowód tożsamości lub paszport,
- brak przeciwwskazań zdrowotnych,
- przestrzeganie zapisów zawartych w Statucie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jedlni.
- Wyboru uczniów do mobilności dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się z koordynatora projektu, pedagoga oraz dyrektora szkoły.
- Jeżeli grupa uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy liczbę uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa.
- W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów.
- Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.
- Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez koordynatora i opiekunów projektu.
§8
Zasady uczestnictwa w mobilnościach
- Rodzice/opiekunowie prawni ucznia wyrażają zgodę na wyjazd w oświadczeniu – Załącznik nr 3.
- Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców/opiekunów prawnych, zgoda na udzielenie pomocy medycznej, kontakt telefoniczny z uczniem i jego rodzicami/opiekunami prawnymi, itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.
- Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą.
- W przypadku rezygnacji z wyjazdu bez podania istotnej przyczyny rodzice/opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu.
- Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w trakcie wyjazdów zagranicznych.
§9
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
- Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
- Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.
- Aktualna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły oraz w dzienniku elektronicznym.
Załączniki do regulaminu:
Załącznik 1 – oświadczenie o wyrażeniu zgody na udział w projekcie
Załącznik 2 – ankieta rekrutacyjna
Załącznik 3 – zgoda na wyjazd zagraniczny