Zastosowanie gry planszowej jako formy sprawdzenia wiedzy na lekcjach historii dla uczniów klas 5 i 6 okazało się inspirującym i angażującym podejściem do nauki.
Projekt polegał na stworzeniu gier planszowych – “Historiopoly” oraz gry w “Chińczyka”.
Uczniowie nie tylko pokazali wiedzę na temat różnych zagadnień danego rozdziału, ale również aktywnie uczestniczyli w procesie projektowania.
Tworzenie planszy, kart pytań i odpowiedzi rozwijało ich umiejętności badawcze, logiczne myślenie oraz kreatywność. Proces ten był także doskonałą okazją do współpracy w grupie i dzielenia się pomysłami.
Podczas rozgrywki w “Historiopoly” uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące ważnych wydarzeń historycznych, co sprawdzało ich wiedzę i zrozumienie materiału. Gra w „Chińczyka” natomiast wprowadziła element rywalizacji, rozwijając umiejętności strategicznego myślenia.
Takie interaktywne formy sprawdzające wiedzę nie tylko uczyniły proces nauki bardziej atrakcyjnym, ale również rozwinęły różnorodne kompetencje uczniów.