You are currently viewing “Od liter z masą solną po sztukę z liści – Jak rękodzieło rozwija talenty i wspiera nauczanie języka i matematyki”.

“Od liter z masą solną po sztukę z liści – Jak rękodzieło rozwija talenty i wspiera nauczanie języka i matematyki”.

W klasie I A odbyły się zajęcia kreatywne, które rozpoczęliśmy od tworzenia liter, łączenia ich w wyrazy oraz modelowania znaków drogowych z masy solnej. Masa solna jest doskonałym materiałem do rozwijania zdolności manualnych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Proces formowania, suszenia i malowania wymagał od uczniów cierpliwości, precyzji i z pewnością pozytywnie wpłynął na podniesienie intelektu u  dzieci.

Kolejnym etapem zajęć było tworzenie ozdób z liści. Uczniowie uczyli się łączyć różne kolory i faktury, aby uzyskać estetyczny efekt. Dzięki tej aktywności mogli również ćwiczyć rozpoznawanie liter, a  przeliczanie elementów występujących w wykonanej pracy rozwijało umiejętności matematyczne.

Kreatywne zajęcia w klasie I A nie tylko wspierały wzrost umiejętności artystycznych, lecz także przyczyniały się do rozwijania kompetencji związanych z językiem polskim i matematyką, czyniąc naukę bardziej atrakcyjną.

Tekst: Katarzyna Pawłowska.