Logo UE
2025-1-PL01-KA122-SCH-000323667

Innowacyjne rozwiązania w edukacji.

Projekt współfinansowawy przez Komisję Europejską w ramach programu ERASMUS+ pozwoli szkole skutecznie rozwijać kompetencje społeczne, informatyczne i językowe swoich uczniów, co jest niezbędne w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w kontekście międzynarodowej wymiany wiedzy, edukacji i pracy. W ramach tego projektu oprócz uczniów nauczyciele również będą mieli możliwość realizacji kursów, które pozwolą im na rozwijanie swoich kompetencji cyfrowych i językowych. Będą mieli okazję poznać nowe metody nauczania, zdobyć nową wiedzę oraz nawiązać kontakty z innymi nauczycielami z różnych krajów europejskich.

Dokumenty

Niebawem ..

Niebawem …

Regulamin rekrutacji uczestników do projektu nr 2025-1-PL01-KA122-SCH-000323667 pt. “Innowacyjne rozwiązania w edukacji” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni

§1

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników projektu pt. “Innowacyjne rozwiązania w edukacji”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach sektora edukacji szkolnej programu Erasmus+.

§2

Informacje o projekcie 

  1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlni.
  2. Projekt skierowany jest do uczniów klas 7 i 8.
  3. Projekt jest realizowany w terminie 01.09.2025 – 30.09.2026 r.
  4. W projekcie może wziąć udział grupa maksymalnie 18 uczniów. 
  5. W mobilnościach zagranicznych uczestnikami projektu będzie łącznie 18 uczniów/uczennic uczęszczających do klas 7 i 8 wraz z 4 opiekunami. Uczniowie zostaną podzieleni na 2 grupy (I grupa – 9 uczniów oraz 2 opiekunów, II grupa – 9 uczniów i 2 opiekunów).
  6. Głównym celem projektu w odniesieniu do uczniów jest ich rozwój w zakresie umiejętności językowych, informatycznych, społecznych oraz współpracy w grupie rówieśniczej i świadomości różnorodności kulturowej w obrębie społeczeństw Unii Europejskiej poprzez:
  • rozwój kompetencji językowych,
  • rozwój kompetencji informatycznych,
  • uświadomienie roli dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich,  
  • podniesienie kompetencji osobistych, społecznych i organizacyjnych uczniów, w tym samodzielności, wiary we własne możliwości, przedsiębiorczości, obycia w świecie,
  • poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,  
  • zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,  
  • zwiększenie świadomości i zrozumienia różnorodności kulturowej,  
  • wzrost poczucia przynależności do międzynarodowej wspólnoty Europy,
  1. Cele w odniesieniu do szkoły to:
  • polepszenie jakości kompetencji językowych wśród uczniów i pracowników szkoły,
  • poznanie i otwartość na różnorodność dziedzictwa kulturowego swojego i innych krajów europejskich,
  • zwiększenie umiędzynarodowienia szkoły,  
  • lepsze zrozumienie systemów edukacji z różnych krajów

§3

Zasady rekrutacji uczestników projektu 

  1. Rekrutacja prowadzona będzie we wrześniu 2025 roku w ZSP w Jedlni. 
  2. W skład zespołu rekrutacyjnego wchodzą:  
  • koordynator projektu – Łukasz Wrochna 
  • opiekun projektu – Dorota Błazik
  • wicedyrektor szkoły – Małgorzata Gonciarz
  • pedagog szkolny – Katarzyna Nowak

Komisja rekrutacyjna odpowiedzialna będzie za przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego, w tym przede wszystkim przestrzeganie zasad regulaminu, który definiuje szczegółowe zasady naboru uczniów do projektu, ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikację złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

  1. W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie i jest uczniem klasy 7,8 ZSP w Jedlni. 
  3. Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:
  • terminowe złożenie formularza rekrutacyjnego,
  • motywacja ucznia do udziału w projekcie,
  • znajomość języka angielskiego oceniona przez nauczycieli języka angielskiego,
  • zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji – praca na rzecz projektu, udział w spotkaniach, przygotowywanie materiałów, tworzenie dokumentów, prac w formie zestawień, plakatów, multimediów,
  • pozytywna opinia wychowawcy oraz dyrektora szkoły,
  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia, który spełnia wyżej wymienione kryteria, składają formularz rekrutacyjny oraz wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 1) oraz wyrażają pisemną zgodę na udział dziecka w projekcie, publikację wizerunku oraz potwierdzają zapoznanie się z Regulaminem Rekrutacji (Załącznik nr 2).
  2. Dokumenty można składać w terminie od 15 września 2025 r. od godziny 8.00 do 17 września 2025 r. do godziny 10.00.
  3. Aby Formularz rekrutacyjny został rozpatrzony przez Komisję muszą zostać wypełnione wszystkie wymagane pola, dokument musi zostać również opatrzony podpisem kandydata oraz rodzica lub opiekuna prawnego.
  4. Uczeń składa formularz rekrutacyjny u koordynatora projektu pana Łukasza Wrochny oraz opiekuna projektu pani Doroty Błazik.
  5. Decyzję w sprawie udziału ucznia w projekcie podejmuje Zespół Rekrutacyjny po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły i innych nauczycieli. 
  6. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakwalifikowaniu ucznia do projektu Zespół Rekrutacyjny zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym z kandydatów. 
  7. Lista uczestników projektu zostanie podana do publicznej wiadomości.
  8. Rodzice / prawni opiekunowie uczniów, którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji nie zakwalifikowali się do projektu mogą wnieść odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej z odpowiednim uzasadnieniem w ciągu czternastu dni od daty ogłoszenia listy rekrutacyjnej.

§

Zadania uczestników projektu

Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy: 

  1. Wspólne z opiekunem omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu, podział zadań w zespole. 
  2. Zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem. 
  3. Rzetelne i terminowe wypełnianie obowiązków wynikających z prac przydzielonych w harmonogramie. 
  4. Współpraca z opiekunem projektu oraz uczniami wchodzącymi w skład grupy projektowej. 
  5. Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej. 
  6. Przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu oraz jego publiczna prezentacja po zakończeniu.
  7. Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją zadań projektowych w godzinach jej pracy i wyłącznie pod opieką nauczycieli koordynatorów.

§5 

Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie 

  1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku zdarzeń losowych, a rezygnacja musi zostać zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu ( rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego).
  2. W przypadku zakwalifikowania się ucznia na wyjazd do szkoły partnerskiej i rezygnacji z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (odwołanie rezerwacji, zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, itp.).
  3. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.

§6 

Skreślenie z listy uczestników projektu 

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W przypadku przekroczenia 20% nieobecności koordynator zastrzega sobie prawo skreślenia ucznia z grona uczestników projektu. Nieobecności rozliczane są w cyklu 4 miesięcy. 
  2. Koordynator zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w projekcie uczniów rażąco naruszających postanowienia niniejszego regulaminu.

§7 

Kryteria kwalifikacji do mobilności na spotkania z partnerami 

  1. Kryteria punktowane, brane pod uwagę przy kwalifikacji do udziału w projekcie:  
  • ocena z języka angielskiego przeliczona na pkt: ndst (0p.), dop (0p.), dst (2p.), db (4p.), bdb (6p.), cel (8p.),
  • wynik z testu z języka angielskiego: poniżej 50% (0p.), 50%-74% (2p.), 75%-85% (4 p.), 86%-95% (6p.), 96%-100% (10p.),
  • zachowanie – oceny przeliczone na punkty: naganne (0p.), nieodpowiednie (0p.), poprawne (0p.), dobre (2p.), bardzo dobre (4p.), wzorowe (6p.),
  • kryterium zmniejszonych szans: wielodzietność / niepełna rodzina (+2p.), zła sytuacja ekonomiczna (0-5p.), niepełnosprawność (+4p.),
  • pierwszy udział ucznia w projekcie (+2p.)
  1. Dodatkowe kryteria brane pod uwagę podczas rekrutacji:
  • premiowane – konkursy, olimpiady (0-2p.), prace na rzecz szkoły (1p.), wolontariat (1p.), udział w kole zainteresowań (1p.),
  • opinia dyrektora szkoły oraz nauczycieli,
  • obecność na spotkaniach,
  • aktywny udział w realizacji poszczególnych zadań,
  • ważny dowód tożsamości lub paszport,
  • brak przeciwwskazań zdrowotnych,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w Statucie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jedlni.
  1. Wyboru uczniów do mobilności dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się z koordynatora i opiekuna projektu oraz wicedyrektora i pedagoga szkoły. 
  2. Jeżeli grupa uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy liczbę uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa. 
  3. W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów. 
  4. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej. 
  5. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez koordynatora i opiekuna projektu. 

§8 

Zasady uczestnictwa w mobilnościach 

  1. Rodzice/opiekunowie prawni ucznia wyrażają zgodę na wyjazd w oświadczeniu – Załącznik nr 3
  2. Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców/opiekunów prawnych, zgoda na udzielenie pomocy medycznej, kontakt telefoniczny z uczniem i jego rodzicami/opiekunami prawnymi, itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.
  3. Przed wyjazdem organizowane jest spotkanie z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów wyjeżdżających, które ma na celu przekazanie niezbędnych informacji związanych z podróżą i pobytem za granicą. 
  4. W przypadku rezygnacji z wyjazdu bez podania istotnej przyczyny rodzice/opiekunowie ucznia pokrywają koszty związane z wydatkami poniesionymi na organizację wyjazdu. 
  5. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w trakcie wyjazdów zagranicznych.

§9 

Postanowienia końcowe 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia. 
  2. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego. 
  3. Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej. 
  4. Aktualna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły oraz w dzienniku elektronicznym.

Załącznik 1 do regulaminu rekrutacji – Formularz zgłoszeniowy

Załącznik 2 do regulaminu rekrutacji – Oświadczenie o wyrażaniu zgody na udział w programie

Załącznik 3 do regulaminu rekrutacji – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na wyjazd zagraniczny ucznia

Niebawem …

Realizacja

Wyjazd grupowy uczniów

Relacja już niebawem …

No posts found!

Galeria

Wyjazd grupowy uczniów

Już niebawem

No posts found!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.